Pages

Wednesday, January 3

Cerita awal tahun 2018

assalamualaikum.

Sekarang dah tahun 2018. Lagi 2 tahun nak masuk era 2020 dan lagi 3 tahun nak jadi 3rd series. Ya allah kejapnya rasa nak jadi tua ni. Kahkah. Tapi nasib wajahku persis budak baru nak baligh. Muda ok! Jangan jeles uolss.

Sepanjang tahun 2017, macam macam bisnes gua try. Jual aiskrim. Jual beg jeans.Alhamdulillah semua menjadi. Dapat lah jugak gua beli barang hello kitty idaman gua. Kiki. Eh idaman bakal anak gua lah.Tapi,sekarang gua cenderung belajar jahit perkakas baby pulak. Yang paling gua expert sekarang buat tilam babynest. Pergh kembang lobang hidung bila berjaya buat dan ada customer yang nak beli. Wakaka! Rasa puas hati tu macam ko tengah lapar, tetiba jatuh dari langit ayam spicy mcd. Selain tu ada jugak gua belajar jahit barut baby , blanket, tilam macam toto tu. Maklumlah lagi 2 bulan gua nak beranak. So atleast ada jugak lah barang baby yang gua buat sendiri. Menaip cara mak mak dah sekarang gua ni.

Dulu masa belum kahwin, masa belum pregnant. Tertanya tanya kenapa lah mak selalu nak buatkan sendiri baju untuk gua. Hm,sekarang baru lah aku paham perasaan mak mak. Deme nak yang terbaik untuk anak deme. Cewah. Syahdu pulak cerita kalini. Taknangis pun menaip. Hahaha. bagi dorang kalau dapat buatkan sendiri dari hasil titik peluh deme lagi rasa best. Tah macam tu la kot rasa dia. Haha. Sayang mak ( Muah mulut duck face).

Sekarang gua tengah busy sikit lah nak buat preparation untuk baby gua nanti. Busy shopping je pun. Excited dia tahap macam semua benda kau nak beli. Itu penting ini penting. Dan yang paling penting all must hello kitty. Tapi sayang husband gua paling anti pink colour. Lagi lagi hello kitty. Gua berdoa semoga husband gua terbukak pintu hati in love dgn hello kitty. Kahkahkah.

so far kepala otak pun dah blank tak tahu nak taip apa lagi. Doakan semoga gua dipermudahkan urusan bersalin nanti ye. Oh ye, nanti kalau ada masa gua menaip lagi share pengalaman sepanjang 9bulan gua pregnant. Kahkah. Dah macam artis pulak rasanya. Manatau 20 tahun lagi, ada cucu cicit gua terbukak blog ni bagi deme terharu ada nenek macam gua. Haha.

Salam satu malaysia gais. Selamat tahun baru 2018. Ada masa kita jumpa lagi.

No comments: