Pages

Sunday, April 23

2017 Part 1

Assalammualaikum. 

Sekarang dah zaman 2017, baru terkial kial nak menaip blog. Sekarang status gua dah jadi bini orang. omg sekejap je rasa dah dewasa. Kikiki. Apa lagi yang dah berubah pasal gua? Ofcourse, berat badan! dah jadi macam anak badak sekarang. hm. Niat nak kurus tu ada, tapi "pantang nampak makanan" jadi punca terhapusnya niat nak kurus. Kah3.

Sejak sejak dah kahwin ni, tetiba gua dah pandai masak banyak menu. terpaksa jadi pandai masak. Hehe. Yela kena jaga tekak dan perut suami bro.gua senang je. Masak tabur sos tabur garam nampak macam sedap jadi la resipi. Taksedap telan sendiri jela. Haha. Banyak benda lah kena belajar untuk berdikari. Takda dah ungkapan "anak manja mak ayah" . 


Oh ye, sekarang gua dah up sikit.. kalau dulu menjahit beg jeans. Sekarang jadi penjual aiskrim malaysia dah. Alhamdulillah. Ramai cakap rezeki lepas kahwin tu kena "usahakan" baru la rezeki tu datang. Walau tak lah sekaya nursajat income bulan bulan tapi lepas jugak la kalau gua nak beli barang hello kitty untuk rumah hello kitty impian ku. Kah3. K tipu je.


Hm, lagi apa ye nak taip. Bingung pulak otak ni. Oh ye, lepas kahwin ni bertubi tubi soalan panas gua dapat. Paling bertubi " Dah ada isi ke",, Dah berbadan dua ke" , Gua jawab "anak gua otw dari syurga lambat sikit sebab banyak tol nak kena singgah" Anak tu kan rezeki Allah. Bukan kita boleh set nak bila. Eh aku nak pregnant kejap lagi la pukul 3. Eh takjadi la esuk la. Ergh. Rasa nak jentik je bibir orang yang tanya tu laju laju. Biar jadi ducklip.


Gua menaip masa suami gua pergi kerja ni. Maklumlah kalau nampak gua menaip kang kena bahan tujuh keturunan takhabis. Nak beli aiskrim? Sekitar ipoh boleh roger gua terus 0104612950 atau tengok jela facebook : Fikashee :  gua ada sekali semua flavour yang gua jual. Sempat lagi kau niaga ye pika oi! Hehee. Gua payung la satu gambar kahwin haritu.


Image may contain: one or more people, child and outdoor

Ok, nanti ada masa gua share lagi story. Tips3 nak pikat suami ke kan. Haha. Salam

No comments: